عناد غرب با ایران در مذاكرات هسته ای آشكار و روشن است
نوشته شده توسط : boudika

محمدحسین فرهنگی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینكه در این مذاكرات با دو موضوع واقعی و ظاهری مواجهیم، اظهاركرد: آنچه كه تاكنون با آن روبرو بوده ایم، مخالفت گسترده غرب و قدرت های یكجانبه گرا با ایران برای تداوم اذیت های خود علیه كشورمان است كه به بهانه فعالیت های هسته ای سعی دارند ما را تحت فشارهای سنگین بین المللی قرار دهند.

وی اضافه كرد: در ظاهر امر نیز آنها چنین اعلام می كنند كه غنی سازی اورانیوم بالای 5/3 درصد توسط ایران را قبول ندارند و چنین وانمود می كنند كه اگر ایران به این خواسته تن دهد، آنها حاضرند سوخت در اختیار تهران قرار دهند.

فرهنگی خاطرنشان كرد: این در حالیست كه ایران پیشتر تامین سوخت توسط غربی ها را پذیرفت، اما آنها از پذیرش این پیشنهاد خود نیز خودداری كردند كه این امر نشان دهنده بهانه جویی های آنها در برابر حق طلبی جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به حساسیت غرب و گروه 1+5 نسبت به غنی سازی 20 درصد توسط ایران، افزود: این حساسیت نمی تواند برای افكار عمومی جهانیان قابل قبول باشد چرا كه برای ساخت سلاح اتمی به غنی سازی اورانیوم بالای 90 درصد نیاز است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسكو در مجلس شورای اسلامی گفت: غرب و آمریكا تا جایی كه امكان داشته باشد نخواهند گذاشت نظام جمهوری اسلامی به عنوان نظامی برآمده از خون شهدا و مردم سالاری دینی از نظر فناوری و علمی در جهان مطرح شده و به عنوان الگو برای جهان اسلام به شمار رود.

فرهنگی خاطرنشان كرد: جمهوری اسلامی ایران نیز با توجه به اصول و آرمان های انقلابی خود هرگز از حق مسلم و قاطع خود كوتاه نیامده و تسلیم زورگویی های قدرت های یكجانبه گرا نخواهد شد.

وی ادامه داد: حتی اگر جمهوری اسلامی امروز به خواسته های غرب در زمینه فعالیت های هسته ای پاسخ دهد، آنها موضوعات دیگری همچون دموكراسی، حقوق بشر مسایل فمینیستی و حقوق زنان را پیش خواهند كشید، چراكه هدف اصلی و نهایی آنها براندازی نظام اسلامی است.

فرهنگی با بیان اینكه آمریكا و غرب از گسترش نفوذ ایران در منطقه خاورمیانه، آمریكای لاتین و الگوی معنوی شدن جمهوری اسلامی در میان كشورهای مختلف جهان وحشت دارند گفت: غربی ها به بهانه تسلیحات هسته ای نسبت به ایران ابراز نگرانی می كنند، در حالی كه استفاده از تسلیحات كشتار جمعی در فقه شیعه و توسط رهبری نطام حرام اعلام شده است.

7236/587/ 1645





:: برچسب‌ها: روز ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: